onsdag den 8. august 2012

ONE

Pakket? Ja. Klar? Nej. Eller, måske. Jeg har det sygeste stress pt. Mainly fordi alt mit lort ikke kan presses ned i min håndbaggage, og ellers fordi jeg er pisse bange for at skulle flyve alene - there, I said it. Jeg føler mig som den dummeste blondine, når jeg ikke fatter hvordan jeg skal finde de forskellige terminaler, gates osv. Derudover aner jeg heller ikke hvor jeg skal hente min kuffert, hvis den overhovedet skal hentes, inden jeg kommer til New York. Føler mig rimelig fucked, for at være ærlig, men alle siger at det nok skal gå, så det vælger jeg at stole på.

Jeg tænkte at jeg lige ville komme med noget info om det hele, da jeg nu ved hvad jeg skal se på den camp/plustur jeg skal på. Det hele starter i morgen tidlig. Vi skal være i Aalborg lufthavn kl. 04.15, og jeg letter fra den danske jord kl. 06.15. Flyet fra Aalborg fører mig til Amsterdam, hvor jeg har et par timer, indtil jeg skal videre med næste fly, til Paris. I Paris har jeg igen nogle timer, og så flyver jeg derfra, og direkte til USA, hvor jeg ankommer i JFK lufthavn i NYC. I New York skal jeg først og fremmest finde min kuffert, og dernæst skal jeg finde resten af dem, som skal på camp. Vi tager hen til vores hotel, tjekker ind, og derefter tager vi ud og spiser. Når vi har spist skulle man tro at vi ville tage tilbage til hotellet og sove, men nej du, vi smutter sgu op i Empire State Building; helt op til 86. etage!

Næste dag, altså på fredag, skal vi bl.a se Time Square, spise på Hard Rock Café, på cruise og se The Statue og Liberty, se Ground Zero/Wall Street og så videre - søvn lyder det ikke til, at vi kommer til at få særlig meget af, men hvad fanden. Lørdag tager vi til Philadelphia og smutter på museum, derefter hurtigt videre til Washington DC, hvor vi skal se flere museer og sådan lidt af hvert, og søndag kommer til at gå med det samme - museer, sight-seeing og shopping (forhåbentlig). Mandag spiser vi morgenmad, ser et siiidste museum, og så skal vi spredes over hele USA, hvor jeg selv, som i ved, skal til Atlanta, Georgia. Så nu har i nok en idé om, hvordan min rejse kommer til at forløbe.

Siden jeg skal på camp fra i morgen og til mandag, skal i ikke regne med nogen indlæg, da det ikke ser ud til at der er internet på vores hoteller, men jeg håber at i vil stay tuned!



2 kommentarer:

  1. Hej Thea :-)

    Først og fremmest håber jeg at du får en fantastisk tur, hvilke jeg ved med sikkerhed at du gør, da jeg selv har prøvet det!
    For det andet skal du overhovedet ikke være nervøs for flyveturen. Den eneste lufthavn som er en smule svær at finde rundt i er paris, men du kan jo altid spørger om hjælp, hvilket vil gøre det hele meget nemmere!
    Min søster og jeg er lige kommet hjem efter 10 dage i new york, hvor vi mellemlandede i Amsterdam. Amsterdam lufthavn er meget let at finde rundt i, og det samme er gældende for JFK.
    I JFK går du direkte fra flyveren, videre til immigrationen (hvor det er vigtigt at du har alle dine papir klar) og derefter går du direkte til bagage udlevering - efter bagage udlevering kommer forhallen, hvor jeg vil tro at dine camp medlemmer også befinder sig!
    Med hensyn til din bagage skulle den gerne gå direkte til JFK, men for en sikkerhedsskyld så spørg ved indtjekningen i Aalborg!

    Var selv fuldstændig i panik dagen hvor jeg skulle rejse, men ligeså snart at jeg havde sagt farvel til mine forældre og stod på egne ben, så forsvandt nervøsiteten. Jeg mødte også rigtigt mange andre udvekslingsstudenter fra MyEducation i Paris, og i fleste tilfælde skal de fleste samme sted hen som dig, så hold dig tæt ved dem hvis det går helt galt!

    Du må nyde din tur! hver eneste øjeblik af den - opture og nedture, for den er overstået 'in the blinc of an eye'!

    Mange hilsner om held og lykke, samt et fantastisk år
    Christine

    SvarSlet
  2. Jeg vil godt nominere dig til en blogaward(:
    Læs mere om det her: http://foreverlight-myopinion.blogspot.dk/

    Dine 11 spørgsmål er:
    Hvorfor blogger du?
    Hvad er dit ynlings stykke tøj?
    Hvad er dit ynlings makeupprodukt?
    Hvordan sidder dit hår oftest?
    Hvad er din livret?
    Ballerinaer eller højhælede?
    Hvem er din ynlingsmusiker?
    Hvis du skulle være med i et tvshow, hvad skulle det så være?
    Læser du mange bøger?
    Har du nogle kæledyr?
    Vil du helst til et varmt land, eller på skiferie?

    SvarSlet