torsdag den 16. august 2012

FIRST DAY OF SCHOOL; AMERICAN SCHOOL

I dag var det min anden dag i skolen her i Amerika, men jeg tænkte at jeg først ville fortælle jer om den første dag, der på en måde var rigtig god, men også rigtig dårlig - mest god dog!

Det startede godt ud. Jeg snakkede med nogle rigtig søde piger, og alle var rigtig venlige. Dog havde jeg svært ved at følge med i US history timen, men det var nu kun fordi vi altid skulle bruge vores notater fra ugen før, hvor jeg jo ikke var der. Alt gik strygende. Der var SÅ mange der ville snakke med mig, og de hilser når jeg går på gangen. Da jeg så skulle havde biologi, gik det galt. Det skal lige siges at skolen har 2 etager, og 3000-3500 elever. På 1. etage er der A, B, C og D lokaler, der alle hedder noget med 100, mens lokalerne ovenpå hedder noget med 200. Da der på trods af de mange lokaler ikke er plads til alle eleverne, er der også nogle trailere udenfor, hvor jeg har en time i. Men ja, biologi! Jeg skulle hen til lokale D205, men i stedet, kom jeg til at gå ind i lokale C205. Jeg sad derinde i ca. 30 min. - hvis ikke mere - inden det gik op for mig, at det var helt forkert, og slet ikke i nærheden af biologi. Jeg måtte undskylde, og få læreren til at skrive en seddel til min biologilærer. Det gik fint, for lærerne er rigtig søde, så det var ikke noget problem, men det var selvfølgelig reeeet pinligt!

Efter biologi skulle jeg have matematik(Algebra 2). Jeg satte mig ind, kiggede på tavlen, og gik helt i baglås. Jeg havde aldrig set nogen af tingene før, og den måde de skulle regne på, har jeg aldrig brugt. Jeg sagde det til læren, og i stedet for at forklare mig hvordan man skulle gøre, ligesom i Danmark, sagde hun bare til mig, at hvis ikke jeg kunne finde ud af det, måtte jeg gå til matematikhjælp hver dag efter skole. Jeg blev virkelig ked af det, og følte mig SÅ dum. Jeg besluttede mig for at gå ned til min counselor, for at blive flyttet til en nemmere klasse. Jeg nægtede at skulle have en hjælper hver dag, for så ville jeg blive nødt til at køre med skolebussen, i stedet for at blive kørt af en ven, som kører Hannah og jeg; og så gad jeg bare heller ikke gå til en hjælper, når det teknisk set ikke var min skyld, at vi ikke har lært de teknikker i Danmark. Da jeg kom ned på hendes kontor, brød jeg fuldstændig sammen. Jeg tuede fordi jeg savnede min mor, far og lillebror og fordi jeg følte mig dum og ydmyget. Jeg sad der lidt, mens hun trøstede mig, og så gik jeg ud til frokost, men hun undersøgte sagen. Da jeg kom derud, var der med det samme en gruppe der kom løbende hen til mig, og ville have mig til at spise med dem.

Resten af dagen gik med at snakke med en masse mennesker, og nu jeg tænker over det, snakkede jeg med mindst 20-25 mennesker den dag. Det gjorde dagen så meget bedre, at alle var så i mødekommende! Jeg har allerede fået nogen venner der, og det er jeg SÅ glad for! Opdaterer igen senere - tror det her indlæg var nok for denne times tid :))


3 kommentarer:

  1. Det var en slem start på skolen, men du kommer nok snart ind i det, for du er jo ikke dum, men en klog pige.Mange knus fra morfar og jeg

    SvarSlet
  2. Selv om du havde en lille tudetur, så var det jo en rigtig god dag. Det er dejligt, at du har fået nogle veninder. Go vind

    SvarSlet
  3. Du er SÅ sej Thea! Fedt, at du bare kom op på hesten igen! Det er sgu også modigt, at du bare kaster dig ud i det! Alt held og lykke fremover herfra :)

    SvarSlet