lørdag den 22. september 2012

WHAT GEORGIA TAUGHT ME SO FAR

Hej bloggen!

Det er efterhånden ret lang tid siden jeg har opdateret, men det er bestemt ikke, fordi jeg ikke har det godt! - tvært imod! Jeg er stadig helt vildt glad for, at jeg er taget afsted, og ja.. Jeg nyder det!! Nu har jeg jo været her i Norcross i over en måned, og jeg må sige, at jeg allerede har lært en hel del; som jeg tænkte, at jeg lige ville dele med jer!!

1. Noget jeg hurtigt fandt ud af, er at der er meeeeget stor forskel på at sige 'I'm so tall' og 'I'm so high'.. Allerede nu, kan i måske gætte hvor det her fører hen. Jeg stod sammen med nogen venner og snakkede, inden vi skulle ind i det lokale, hvor vi holder vores Youth Group hver onsdag. Vi fjollede rundt, og da det var en flok drenge jeg stod med, skulle de selvfølgelig drille mig med min højde, da de alle er meget højere end mig. De bestemte sig for at sætte sig ned på knæ allesammen, for at få mig til at føle mig højere, fordi de havde ondt af mig. Jeg vælger så at udbryde "Uh, I'm so high!!", og spørg da lige, om damerne i kirken kiggede!! Drengene var selvfølgelig helt færdige af grin.. Så ja, tænkte at i kunne lære lidt af min fejltagelse; High er ikke det samme som tall!

2. Hvis nogen sydfra nogensinde spørger dig "What kind of music do you like to listen to?", så skal du aldrig svare "I like all kind of music, except for country. I hate country" ... TRO mig, de vil med det samme finde deres yndlings CD med country frem, eller finde en radiokanal udelukkende med country musik, og tvinge dig til at lytte til adskellige numre, indtil du til sidst giver dig, og siger "Hm, it's actually not that bad" - uanset om du mener det eller ej. Selv de fleste teenagere her, er country fans!

3. Chick-fil-A er Gud. Eller, alle snakker hvert fald om det rimelig ofte! Jeg glemmer aldrig den måde de alle kiggede på mig, da jeg sagde at jeg aldrig havde hørt om fastfoodkæden. De er åbenbart helt vilde med det, og ja, det er vel egentlig også meget godt!

4. Coupons!! Alle i Amerika elsker coupons, og du kan få det til ALT! Til tøjbutikker, fastfoodkæder, medicin og ja.. alt! Selv har vi en ok stor bunke liggende, hvor mine værtsforældre samler alle de coupons, de får via post eller i butikker. Det er vildt, at folk går så meget op i at spare, men det er vel også forståeligt.


4 kommentarer:

  1. Hvorfor grinede drengene?
    Er ret dårlig til engelsk, så jeg forstod den ikke helt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Til det kære anonyme menneske:
      "Tall" betyder høj i højden.
      "High" betyder at man er rimelig påvirket af hash, altså skæv :).

      Slet
  2. Kom tilfældigvis forbi din blog, og hvor er den bare fed! Helt sikkert ikke sidste gang jeg er her forbi! :)
    Hvis du har lyst til at læse om det at være udvekslingsstudent i Frankrig, så kig forbi min blog:
    http://www.katrineisabella.dk/
    - Måske vi kan følges?
    Knus Katrine

    SvarSlet