tirsdag den 8. januar 2013

UPDATE FROM THE HAPPIEST EXCHANGE STUDENT

Har fixet en masse collager, for at lave en lang update om hvad jeg har lavet de sidste 2 ugers tid. Nu er jeg tilbage i skole, så jeg har mere tid til at skrive, for i ferien havde jeg planer hver dag! Jeg har haft en rigtig god juleferie, og jeg har været i 2 nye stater, som jeg selvfølgelig vil fortælle mere om. Sidst jeg skrev, handlede det om vores caroling som var et par dage inden juleaften, så jeg vil egentlig bare starte derfra. 

Juleaften:

Jeg havde det rigtig sjov juleaften, også til trods for at det var meget anderledes end i Danmark. Min værtsmor kokkererede stort set hele dagen, men der kom virkelig også noget lækkert ud af det! Vi fik skinke, broccolikasserolle, green beans kasserolle og alt muligt andet lækkert til aftensmad, og så havde jeg lavet risengrød til dessert. Min søster Robin havde pyntet spisebordet rigtig flot, som i kan se på billedet nedenunder. Efter at have spist satte vi os alle ind i stuen, og begyndte at se en film, som jeg mener hedder 'It's a wonderful life', eller noget i den stil. Det er hvert fald deres tradition at de ser den hver juleaften, så i år var ingen undtagelse. Da vi var kommet lidt sent igang med aftensmaden, blev vi nødt til at sætte filmen på pause, for at nå i kirke. 
Juleaften havde kirken to forskellige services, en kl. 17 og en kl. 23 - den lige inden midnat, var en speciel candlelight service, som er noget kirken aldrig har gjort før; så det måtte vi selvfølgelig prøve! Det var en rigtig hyggelig service, og da det var rimelig sent, var der ikke særlig mange i kirken(normalt er der et par 100 stykker). Vi havde alle fået et stearinlys inden vi kom ind, som vi så alle tændte i slutningen, mens vi sang de sidste sang(som forresten er meget bedre end de kedelige salmer, man synger i Danmark!). Bagefter blev vi og snakkede lidt med dem vi kendte der var der, og så tog vi det billede nederst i collagen; så kan i se hele min fantastiske værtsfamilie! 

Julemorgen:

Kan ikke beskrive, hvor meget jeg havde glædet mig til julemorgen, for så bliver det jo næsten ikke mere amerikansk, gør det? At komme ind i stuen og se alle gaverne under træet, samt min fyldte julesok hængende over pejsen, det var ikke tosset! Og derudover havde min værtsmor da lige fikset lækre cinnamon rolls til os alle, hvilket er en af mine yndlingssnacks! 
Vi delte alle gaverne ud, så vi havde vores egen lille gavebunke, og så begyndte vi ellers at åbne dem. Jeg fik Ghost Whisperer sæson 6 af min lillebror, en flot kjole af mine forældre, øreringe af min mormor, og så fik jeg smykker, parfume, Bones sæson 7, tøj, gavekort og alt muligt andet af min værtsfamilie; de forkælede mig virkelig!(og det gør de stadig). Da vi alle havde sovet pænt længe den morgen, gik vi med det samme i gang med at gøre os klar til den årlige familiejulefest. 
Jeg kan ikke huske hvordan de er relaterede til hende der holdte festen, men hun bor uden tvivl i et af de smukkeste huse jeg længe har set! - og så havde hun da også lige 3-4 tjenere. Jeg fik mødt en masse af deres familie, og de var alle vildt søde og imødekommende; og mange af dem havde faktisk været i Danmark før. Der var lækker mad, og jeg nød at tilbringe mere tid med alle mine søstre. 


North Carolina, the Boone's mountain house: 

Efter jul havde vi lavet en aftale med the Boone's(mine andre søndagsskolelærere, og venner af familien), om at min værtsmor, Robin og jeg skulle køre til North Carolina, og besøge dem i deres Mountain house. Det tog os omkring 2 timer at køre derop, og det var det hele værd. Deres hus har den flotteste udsigt, og naturen omkring er ubeskrivelig. Jeg tog mindst 100 billeder af solnedgangen, for det var så utroligt smukt. Dagen efter vi kom derop, tog vi ud i skoven, fordi deres tre sønner ville lære mig at skyde. Jeg startede ud med en riffel, og på trods af at jeg havde glemt både kontaktlinser og briller, ramte jeg de mål vi havde sat op flere gange! Da vi alle havde prøvet riflen et par gange, gik vi over til shotgun. Jeg var rimelig nervøs, for den giver ikke alene et ordentligt brag, men det skubber også en lidt bagover. Jeg samlede modet, og endte med at affyre den op til flere gange, og jeg ramte endda en af de lerduer, som de med en maskine skød afsted! 


New Years in Nashville! 

Til nytår tog Robin på en skiferie med hendes søndagsskoleklasse, min ældste værtssøster, Julie, tog til Savannah, som er en by nede i Syd Georgia, og min mellemste værtssøster, Christen, tog til Nashville for at være sammen med hendes college venner, så jeg skulle egentlig have været hjemme; men Christen spurgte mine værtsforældre om jeg ikke måtte komme med hende til Nashville, Tennessee, hvilket de så gik med til! Hende og hendes kæreste tog mig med rundt, så jeg fik set en vildt sød lille by der hedder Franklin, og om aftnen d. 31. tog vi til en 'Good, clean fun' fest. Vi dansede og hyggede hele aftnen, og da klokken var lidt i midnat, tændte de for en projekter, så vi kunne se 'The apple drop'. Da klokken slog tolv gav vi hinanden knus og ønskede alle godt nytår, og derefter tog vi hjem, hvor vi ellers hyggede videre. 

Så i min ferie har jeg altså været i to nye stater! 


Atlanta Aquarium:

Her for et par dage siden, tog vi hen til Atlanta Aquarium, hvilket kan beskrives som en bedre og mere ekstrem version af Kattegatcenteret. Vi gik rundt og kiggede på det forskellige fisk, samt de kæmpe Hvalhajer de har der! 
Endnu en dag sammen med verdens bedste værtsfamilie, som jeg aldrig vil glemme. Efter akvariet tog vi hen og fik Frozen Yoghurt, mens vi alle fik en sludder for en sladder. 

2 kommentarer:

  1. Hold da op, hvor lyder det spændende. Du oplever en masse, det er dejligt for dig, og det er spændende at høre om. Masser af knus til dig.

    SvarSlet
  2. Skøøøøøønt at høre fra dig igen Thea!
    Og rigtig godt med de små collager og tilhørende tekst :-)

    SvarSlet