fredag den 2. november 2012

OM AT SKIFTE VÆRTSFAMILIE!

Hej bloggen! Som lovet ville jeg fortælle lidt om min nye familie, som jeg flyttede ind hos i tirsdags, samt lidt om hvordan det var, at skifte værtsfamilie.

Da min nye værtsfamilie ikke har haft en udvekslingsstudent før, skulle de selvfølgelig igennem hele godkendelses processen. De skulle skrive under på en masse papirer, og så skulle der laves et baggrundstjek, for at sikre at de ikke har lavet noget vildt kriminelt eller lignede i deres fortid. De gik i gang med det hele tirsdag d. 23 oktober, og så gik det hele igennem tirsdag d. 30 oktober, som så var den dag, jeg flyttede. Min kontaktperson ringede til mig, og efter at have snakket med hende i et par minutter, gav jeg røret til min værtsfar. Hun fortalte ham lige kort om min beslutning for at bryde isen, og så tog jeg ellers selv over. Selvfølgelig var det rigtig akavet og svært at fortælle nogen, at man ikke bryder sig om at bo ved dem, men det var noget jeg skulle have overstået for at komme videre.

Jeg fortalte ham bare at vores personligheder ikke passede sammen, og at jeg havde fundet en ny familie. Jeg sagde også at jeg ikke var sur eller skuffet, men at jeg bare ikke følte mig hjemme. Desværre forlangte min værtsfar en specifik grund til at jeg flyttede, så jeg endte med at fortælle ham om nogen af de ting der har såret mig, selvom jeg egentlig ikke ville ind på det. Han forstod det ikke i starten, og gik meget i forsvarsposition; men hvad ellers kan man forvente? Dog endte det rigtig godt, og både ham og min værtsmor sagde at så længe jeg var glad, var det det vigtigste - og de sagde endda at jeg kunne komme over og besøge Hannah, når jeg ville. For at være ærlig kom deres reaktion rigtig meget bag på mig, for de har aldrig rigtig virket så kærlige, men det viser jo også bare at alle mennesker har en god side; selvom man ikke altid kan se den.

Efter jeg havde fortalt dem at jeg skulle flytte, gik jeg op ovenpå og begyndte at pakke. Jeg havde allerede pakket alt mit tøj ned et par dage i forvejen, så det tog ikke så lang tid. Mine værtsforældre havde et seminarie de skulle til om aftnen, så da jeg havde sagt farvel til dem, pakkede jeg de sidste ting, og så blev jeg hentet af min nye værtsmor og værtssøster. Det var rart nok at mine gamle værtsforældre ikke var hjemme da jeg flyttede, for selvom de tog det rigtig pænt, var det selvfølgelig ret akavet.

Nu bor jeg så ved min nye familie, og jeg fortryder bestemt ikke at jeg flyttede. Selvfølgelig savner jeg Hannah rigtig meget, og inderst inde har jeg det rigtig dårligt med at have flyttet, men hun har vidst det hele tiden, og jeg har fortalt hende alt. Jeg spurgte hende flere gange om hun var sikker på, at hun ville blive, og det var hun. Men jeg har det selvfølgelig stadig dårligt med det.

Min nye familie består af en mor, en far og tre døtre. De har to vildt søde hunde, og bor selvfølgelig også her i Norcross. Den yngste datter, Robin, er den eneste der stadig bor hjemme, da Christin, den mellemste, er på college, og Julie, den ældste, tager et semester i Frankrig, hvor hun studerer kunst. Jeg svinger rigtig godt med dem, og ja, de er bare så søde! Dog har jeg ikke mødt Julie endnu, men jeg kan ikke forstille mig andet end at hun også er super sød! Så ja, selvom jeg må sige at det ikke var særlig sjovt at skifte værtsfamilie, er jeg så glad for at jeg gjorde det; og det kunne jo have gået meget værre. På trods af at mit humør ikke var særlig højt ugen inden jeg skiftede, har jeg stadig ikke på nogen måde fortrudt at jeg tog afsted. Jeg kan hun anbefale jer alle at tage et år som udvekslingsstudent, for man lærer virkelig så meget, og får SÅ fed en oplevelse!

- På billedet kan i se mig, Hannah og ikke mindst min nye værtsøster Robin, samt min nye værtsmor!

1 kommentar:

  1. Hej Thea. Det lyder helt sikkert til, at du har taget den rigtige beslutning, og jeg håber at det går rigtig godt fremover. Masser af knus og kærlige tanker.

    SvarSlet