søndag den 18. november 2012

MY FIRST THANKSGIVING!

Da mine værtsforældre pt er i Frankrig, holdte vi en tidlig thanksgiving i tirsdags. I denne uge har vi thanksgiving break, så vi skal ikke i skole hele ugen, hvilket er vildt lækkert! Mine værtsforældre kommer først hjem på lørdag, så indtil da bor jeg ved en af mine veninder og hendes mor. Men ja, vi holdte som sagt thanksgiving i tirsdags!

Det er en tradition i deres familie, at alle pigerne i familien, byder ind med noget til thanksgiving bordet, både fordi det hjælper min værtsmor, da hun har mindre ting at holde styr på, men også fordi det er hyggeligt! Da deres ældste datter er i Frankrig, og deres mellemste er på college, var det op til Robin og jeg! Robin stod for at lave pumpkin bread, og jeg havde valgt at bage en lagkage helt fra bunden, for at tilføje noget dansk.

Mandag aften gik vi alle igang med at bage. Jeg havde lidt problemer med at oversætte min opskrift til de amerikanske mål, så jeg måtte smide de 2 første lagkagebunde ud, fordi jeg havde puttet dobbelt så meget smør i - ups! Men mit andet forsøg gik rigtig godt. Derefter lavede jeg også vaniljecreme til at komme mellem de 2 lag, helt fra bunden! Jeg var ret stolt af resultatet, for jeg har aldrig prøvet at lave lagkage før.

Om tirsdagen kom min værtsmors mor, far, fætter, fætters kone og deres vildt søde datter. Vi hyggede os alle sammen rigtig meget, og det var så god en første thanksgiving! Vi fik sweet potatoes, pumpkin bread, green beans, æg med fyld, skinke, kalkun, gravy, stuffing og broccolikompot! Det hele smagte vildt lækkert, og til dessert var der så pumpkin pie, lagkage og chocolate pie.

Inden aftensmaden havde vi alle skrevet alle de ting ned på nogen kort, som vi er taknemmelige for, og dem læste min værtsmor så højt, inden desserten. Det var bedre end jeg havde forestillet mig, og jeg glæder mig allerede til at fejre thanksgiving igen her på torsdag.






2 kommentarer:

  1. Dejligt at se, at du har haft en rigtig god Thanksgiving. Lagkagen ser rigtig lækker ud.
    Kærligs hilsen Kasper lillebror
    PS: Jeg glæder mig til at skype med dig.

    SvarSlet
  2. Hej!
    Din blog er virkelig god!! Jeg elsker selv USA, så derfor elsker jeg din blog!
    Jeg har selv en blog som hedder: reflexionsdemoi.blogspot.com, og det ville glæde mig, hvis du ville følge min blog, og vise at jeg kan dele mine tanker med andre!
    Knus!
    P.S. Jeg følger også din blog nu!

    SvarSlet