tirsdag den 23. oktober 2012

FIELDTRIP! - Atlanta zoo

Hej bloggen! 

I dag har Hannah og jeg været på fieldtrip, med vores elskede Photo Design klasse. Meningen var selvfølgelig, at vi skulle tage nogle fede billeder af dyr, hvilket jeg så forsøgte, selvom jeg ikke selv er heeeelt tilfreds med resultatet. Det var en hyggelig dag, og da fieldtrips åbenbart ikke er noget der sker tit på en High School, var det lidt ekstra fedt! Hverken Hannah eller jeg havde været der endnu, så vi tog selvfølgelig også billeder af mange andre ting, end bare lige dyrene. 
Som jeg nævnte i videoen, var det noget nyt for os alle, at vi skulle bruge digitale kameraer! Vi har i dette semester brugt 35mm filmkameraer, hvilket betyder at vi har arbejdet med at udvikle vores filmruller ved hjælp af kemikalier, samt fået dem ned på fotopapir i et rigtigt mørkerum, med røde lamper og hele svineriet. Det er uden tvivl min yndlingsklasse, for at se resultatet af sin film, er altid helt vildt spændende! Som mange sikkert ved, kan man jo ikke se de billeder, man tager med et filmkamera, før man altså har udviklet filmen, hvilket er en længere process. Indtil videre har vi udviklet 3 ruller film, men jeg vil helt sikkert sige at min trejde har været den bedste, da jeg havde fået meget bedre styr på manuel fokusering, shutter speed, aperture, lightmeter og alt det andet, vi skal vide. Glæder mig til at færdigudvikle min tredje rulle! 
Jeg vil rigtig gerne skrive noget mere om det på et senere tidspunkt, når jeg har fået nogen af mine ting med hjem,  så jeg kan vise dem her på bloggen. 


1 kommentar:

  1. Hej Thea. Jeg vil lige korrige dig angående at "udvikle" en film, så hedder det at fremkalde en film. Sådan noget ved vi gamle der ikke er vokset op i den tidsalder hvor alting foregår på en PC. Jeg glæder mig til at se dine billeder, for du plejer at være kanon dygtig til at tage billeder.

    SvarSlet