mandag den 10. december 2012

IT'S AN AMERICAN CHRISTMAS

Så er det efterhånden ved at være lang tid siden, jeg sidst skrev noget på bloggen. Min macbook gik i stykker her for en uges tid siden, så jeg havde ingen computer i et stykke tid. Det ville koste den del penge at få den fixet, så jeg besluttede mig for at købe en ny MacBook Pro, da de alligevel er vildt billige herovre. Mac butikken overførte så alle mine filer fra min gamle com til min nye, så nu fungerer det hele igen!

Her i lørdags havde vi en 'Progressive dinner' med min søndagsskoleklasse. En progressive dinner er hvor man spiser forret, hovedret og dessert i forskellige huse, hvilket var rigtig sjovt! Vi startede med forret ved en pige fra min klasses hus. Hendes forældre tog sig vildt godt af os, og maden var SÅ lækker! Efter vi havde spist spillede jeg domino sammen med en masse af pigerne fra klassen, samt to af mine søndagsskolelærere(hvoraf den ene var min værtsmor).

Efter noget tid forlod vi så forretshuset, og tog hen til det hus, hvor vi skulle have hovedret. Igen var maden ikke noget at klage over, og vi fik snakket en masse! Da min værtsmor og værtsfar begge er søndagsskolelærere for min klasse, havde de sagt ja til at være desserthuset, og lokation for vores 'White Elephant' spil, så efter hovedretten tog vi hjem til os, og fik lækker dessert.

Der var masser af cookies, brownie, cupcakes og så videre, men vi var allerede godt mætte. Efter at have spist dessert, spillede vi White Elephant, som er en amerikansk udgave af Pakkespil. Det er lidt anderledes, for man trækker et nummer, for at finde ud af hvornår man må vælge en gave, og så kan man ellers stjæle en gave når det er ens tur, eller vælge at åbne en ny. Det var selvfølgelig meningen at gaverne skulle være rimelig kiksede og underlige, hvilket de fleste også var! Jeg havde været sød, så jeg havde puttet noget slik i en pose, men så havde jeg også puttet nogle kyllinge boullion terninger deri. Ham der endte med at få min gave, spite så en hel boullion terning, da han troede det var slik, hvilket var ret sjovt! Jeg endte med min værtsmors gave, hvilket var en æske Lucky Charms! Lucky charms er et amerikansk morgenmads produkt, som jeg kunne leve af, så det var ikke tosset. Det var så hyggelig en aften!

Efter spillet begyndte folk at tage hjem, så Robin og jeg tog ud og kiggede på julelys sammen med nogen af hendes venner. Det var også rigtig sjovt, for amerikanerne går bare SÅ meget mere op i sådan noget, end vi danskere gør.


4 kommentarer:

  1. Med hensyn til din nye Mac, mangler du så ikke æ-ø-å knapperne? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo, men jeg bestiller nogen klistermærker til at sætte på tastaturet fra ebay, så det kommer til at ligne et dansk tastatur. Jeg kan godt skrive æøå, da jeg har indstillet det til at være et dansk keyboard, men det bliver lidt forvirrende, når der står noget andet ;-)

      Slet
  2. Hey Thea!
    Lyder som om du har det rigtig skønt!
    Hvornår kommer din part 2 af "Ask me" videon? :-)

    SvarSlet