tirsdag den 16. april 2013

PHOTO DESIGN!

Apropos min photo design klasse, så vil jeg faktisk gerne lave et lille indlæg om den! Nogle af udvekslingsstudenterne der gik på Norcross sidste år, havde inden jeg kom herover, fortalt mig at jeg burde tage valgfaget Photo Design. Jeg har altid elsket at tage billeder, og så har jeg et godt kamera, så det var ikke noget, jeg brugte længe på at overveje. Lige siden den første uges tid i klassen, har det været min yndlingsklasse. Det første semester brugte vi på at lære at tage billeder med filmkameraer som vi lånte af skolen. Vi lærte hvordan man sætter film i kameraet, håndterer kameraet, fjerner filmen, udvilker den samt hvordan man til sidst fremkalder billederne i et mørkerum. Jeg har aldrig prøvet det før, men det var virkelig spændende og sjovt!

Dette semester bruger vi ikke længere filmkameraer, men digitalkameraer. Vi lærer hvordan man arbejder med digitale billeder på computeren, og hvordan man redigerer billeder i Photoshop. Lige nu har vi om naturen, så vi får til opgave at tage en masse forskellige naturbilleder, som vi så redigerer. Vi har selvfølgelig nogle specifikke regler, som vi skal følge; lige nu har jeg taget nogle billeder, der har 'shallow depth of field', hvilket betyder at man har fokuseret kameraet på en enkelt detalje, mens alt andet er sløret; det er nok en af de klasser, jeg har lært mest i!

Sidste projekt vi havde, handlede om formelle og uformelle portrætter. Det var virkelig spændende, og vi fik endda lov til at bruge skolens fotostudie, hvilket var rimelig fedt! Anyways, her er nogle af de billeder, jeg har taget i løbet af dette semester:

2 kommentarer:

  1. Hvor er det altså bare nogen utrolig gode billeder, de ser jo helt proff. ud ;)

    XoXo Rikke
    - Kig gerne forbi min blog & deltag i min Give-Away http://sigaards.com

    SvarSlet
  2. Det lyder som et super fedt og spændende fag (:

    - Kit

    SvarSlet