mandag den 10. juni 2013

FLORIDA!

Så troede i nok at eventyret var ovre for mig.. men nope! Er skam stadig i USA, bare ikke hos min værtsfamilie. Rejser pt rundt i Florida, af årsager jeg kommer ind på senere. Det har været SÅ fedt indtil videre, og jeg har oplevet så meget! Jeg forlod jo Norcross fredag d. 31. maj, og tog derefter til Orlando i Florida. Det var en køretur på 9-10 timer, men jeg sov heldigvis det meste af tiden.

I Orlando var jeg i Universal Studios! Jeg havde glædet mig helt vildt, men desværre blev jeg rigtig syg midt på dagen, og var nødt til at tage hjem.. Heldigvis nåede jeg at opleve en del, så jeg gik ikke glip af så meget. Dagen efter var jeg stadig syg, og gik derfor glip af Disney World, men oh well, så er det godt jeg allerede har været i Disneyland i Paris! Jeg var også i SeaWorld, og derudover brugte jeg også tid på at shoppe i et fedt Outlet. Jeg fik købt mig lidt Ralph Lauren, American Eagle samt et nyt par Converse, så det var ikke helt tosset.



Efter Orlando var det næste stop Sanibel. Sanibel er en lille ø herovre, hvor afslapning er deres 'main focus'. Der er regler på øen om at husene ikke må være højere end palmerne, og jetski er helt forbudt, fordi det skal være et stille og roligt sted, uden stress og høje lyde. Desværre var der en orkan ved navn Andrea der gjorde at vejret var rigtig dårligt.. Så vi havde kun en dag, hvor solen skinnede og hvor vi kom i poolen, men det var nu okay. Når ikke det regnede var der bare overskyet, så vi fik stadig noget ud af et par af dagene. Vi boede i en lejlighed, som lå lige ud til havet, så udsigten var intet mindre end fantastisk!!



Efter et par dage på Sanibel Island, tog jeg videre til Florida City, hvor jeg sidder og skriver dette indlæg fra. På vej kørte vi gennem the Everglades, som er et kæmpe sump area. Der er masser af alligatorer, så mig og dem jeg rejser med, havde planlagt at tage på en Airboat Ride! Hvis i nogenside har set de film, hvor de sejler rundt i en båd med en kææmpe propel bagpå, så ved i hvad en Airboat er. Vi fik alle ørepropper, da båden larmede så meget. Det var virkelig fedt, og vi susede derudad! - Og så fik vi da også set en alligator eller to! Turen varede 45min, og efter turen ude i sumpen, tog vi ind og så et lille alligatorshow. Det var rigtig fedt, og da jeg bagefter fandt ud af, at man kunne holde en baby alligator, var jeg all in! Dens navn var Snappy, og den var så sød - underligt nok.


Men ja, det var så en KORT beskrivelse af, hvad jeg har lavet den sidste halvanden uges tid. Der er sket så meget mere, men vi skal ud og spise, så jeg skrev dette indlæg under pres, haha! Håber i hygger!

3 kommentarer:

  1. Hej. Rigtig fin blog du har! Kig forbi min hvis du får lyst :)

    //Line
    Linebiine.blogspot.com

    SvarSlet
  2. Ej hvor ser det spændende ud :-)!!

    Kig gerne forbi min blog og deltag i min give away: http://www.voresboble.dk/give-away-sportsarmband/
    /Amalie.

    SvarSlet
  3. Virkelig fed blog du har dig her. Rigtig flotte billeder :)

    SvarSlet